House of Innovation Demo Options
House of Innovation
Det naturlige sted at starte

Ring: 7070 2800

Mr. Perfect er månedens iværksætter

1. december 2014

Fritidsforretning voksede sig til fuldtidsarbejde

Det var egentlig meningen, at internetbutikken MrPerfect.dk kun skulle tjene som et supplement til ferier, men fire år senere var den en så stor succes, at Brian Dam kunne leve af den. Der har altid ligget en iværksætter i maven på den nu 35-årige Brian Dam. Allerede da han var 18 år, sparkede den indre iværksætter ham i gang, da han sammen med en kammerat begyndte at sælge computere og hardware, samtidigt med at de gik i skole.

Her 17 år efter har iværksætteren fået lov til at folde sig ud i fuldt flor, så Brian i dag lever af sin internetbutik MrPer- fect.dk, der handler med LED-pærer, bilkameraer og laserpointere.

Allerede i midten af 2013 indtjente firmaet nok til at han kunne leve af den, men det var først i maj i år, at han tog springet og opsagde sin faste chefstilling og slog sig ned i House of Innovation, for at køre sin virksomhed på fuld tid.

”Jeg tog beslutningen, efter at jeg havde været igennem en proces, hvor jeg havde revideret mit liv. Jeg ville lave, hvad jeg synes, er sjovt. Jeg har en passion for iværksætteri og har altid haft et drive for at skabe vækst”, siger Brian.

 

Satsningen gav pote

At Brian begyndte at arbejde fuld tid med sin virksomhed blev hurtigt synligt på bundlinjen. MrPerfect.dk havde siden opstarten haft en konstant vækst på 80 pct. pr. år, men med det nye fokus vækstede virksomheden med hele 200 pct. på blot et halvt år. Det giver en månedlig omsætning på omkring 700.000 kr., og det har været nødvendigt for Brian at etablere et lager og ansætte en fuldtidsansat, der står for lagerdriften og hjælper til i kundesupporten. Deru- dover sidder der også en deltidsansat og tager sig af markedsføringen. Resten klarer Brian selv.

Hans egen dedikation til arbejdet afspejles også i hans håndtering af kunder og leverandører. Alle skal behandles godt, da det sikrer en høj kvalitet i varer og arbejde.

”Jeg behøver ikke spørge om pris, når jeg bestiller noget. For jeg ved, jeg får den rigtige og bedste pris, og sådan er det også, når mine kunder bestiller. Jeg har et tæt samarbejde og et personligt venskab med mange af mine leverandører.”

Brian vil gerne vækste endnu mere og har derfor også tilmeldt sig en vækstgruppe, som lige er startet op i House of Innovation og hvor virksomhederne gennemgår et 360 graders vækstforløb det næste halve år.

Print Friendly, PDF & Email